Rockheim

En levende beat av Norgeshistorien

Tibe har jobbet med Rockheim, det nasjonale museet for populærmusikk, siden åpningen i 2010. Da med ansvar for det kommunikasjonstrategiske arbeidet med merkevare, logo og visuell identitet - i tillegg til gjennomføring av selve åpningskampanjen.

Kommunikasjonsplattformen, En levende beat av Norgshistorien, og den visuelle identiteten står fortsatt like støtt, og ligger til grunn for alt arbeide med visualisering og innholdsproduksjon knyttet til Rockheim sine aktiviteter som et moderne musikkmuseum.

Tibe har siden utviklet visuelt konsept og design for Rockheim Hall of Fame, som innlemmer norske artister som har utmerket seg innen popsjangeren.

I dag jobber vi med løpende designoppgaver knyttet til ulike publikumsrettede arrangement, utstillinger og markeringer - i tillegg til videreutvikling av visuell identitet og innholdsproduksjon i form av film og animasjon.

Her er en smakebit av arbeidet som er gjort: