Onkel Henrys Tattoo Shop Byggern - Reklamefilm

Trondheim Kino – Reklamefilm

Trondheim kino besluttet for et par år siden å igangsette en større miljøsatsing med sikte på å bli Miljøfyrtårn. I dag er målet oppnådd, og miljøsatsingen er blitt synlig også for publikum. En viktig del av denne satsingen var å ta kontroll på søppelhåndteringen. Det ble derfor laget nye søppeldunker med farge/symbol-merking og lysmerking på vegg. I tillegg ble det utviklet en serie på tilsammen 6 informasjonsfilmer   Målsettingen med filmene var klar; få folk til å rydde opp etter seg og sortere søpla si, slå av mobiltelefonen når man er på kino – og tilslutt gjøre seg kjent med nødutganger.

Det overordna konseptet for miljøsatsingen er oppsummert i kommunikasjonsplattformen “Renere underholdning”. Ingen ting var mer naturlig enn å ta i bruk filmsjangeren og filmatiske virkemidler når vi skulle kommunisere til et kinopublikum. Idèen for filmene bygger på tanken om å bruke ulike pedagogiske tilnærminger for å nå ut så bredt som mulig. Vi valgte å bruke ulike kjente “karakterer” til å snakke om temaene. Etter at filmene var kjørt en uke på Trondheimskinoene var resultatet synlig – det har aldri noen gang vært så rent i kinosalene som det er nå!