Johnny Love Trondheim Kino - Reklamefilm

Onkel Henrys Tattoo Shop

Tatoveringsbransjen har lenge hatt en tradisjonell og ensrettet profil. Da kunden kom til oss hadde de et ønske om å ufarliggjøre tatoveringsbransjen og gjøre tatoveringer attraktivt for et større publikum. Tibe T tok fatt på oppgaven i 2011 og utarbeidet en profil og et konsept som ikke bare tiltrakk seg et langt bredere publikum, men som også skilte seg kraftig ut fra konkurrenten.

En røverhistorie om innehaverens egen onkel fra Hitra ble utgangspunkt for både nytt navn, logo og visuelt konsept. Det visuelle konseptet bygger videre på den tradisjonelle amerikanske sjømannstatoveringen men med en egen vri – norske motiver. Med egne sjømannstatoveringer i nostalgisk utførelse, presentert gjennom fashionbilder ufarliggjorde og revitaliserte vi inntrykket mange har av det biker-pregede tatoveringsmiljøet. Omprofileringen fra Ta2 Studio til Onkel Henrys tattoo shop er et godt eksempel på hvordan man med grafiske virkemidler og en god historie kan påvirke en aktørs omdømme. Omprofileringen medførte en omsetningsøkning på 150%.

 

project image 1 project image 2 project image 3 project image 4 project image 5 project image 6 project image 7 project image 8 project image 9 project image 10